Menu

Femern Bælt-forbindelsen

Efter planen vil den faste forbindelse under Femern Bælt bestå af en firesporet motorvej og en dobbeltsporet elektrificeret jernbane gennem en 19 km lang sænketunnel.

 

I Atkins leverer vi planlægning og udførsel af jernbanesikkerhedsydelser i alle projektfaser frem mod ibrugtagning af jernbanen. Dette omfatter bl.a. udarbejdelse og vedligehold sikkerhedsplanen samt rådgivning om opnåelse af myndighedsgodkendelser og certificering i Danmark og Tyskland. Endvidere gennemfører vi RAMS-aktiviteter, herunder en detaljeret risikovurdering af alle banerelaterede sikkerhedsforhold samt RAM-analyser.

Atkins løser opgaverne i samarbejde med COWI og Deutsche Bahn International.

Foto: Femern A/S

Fakta om projektet

Kunde
Femern A/S

Projektperiode
2009 - 2021

Ydelser
Safety Plan, Authority Approval Processes, RAM Programme, RAM Analysis, Risk Analysis, Risk/Hazard Database, Project Risk Management

Partnere
Cowi A/S, Deutsche Bahn International

Land
Danmark

Profile

Dorte Wang
Afdelingschef, Risk Management
dorte.wang@atkinsglobal.com

Ny bane KBH – Ringsted
København - Ringsted banen

Den nye dobbeltsporede jernbane strækker sig 60 km i landskabet mellem København og Ringsted. Undervejs møder banen den nyetablerede Køge Nord Station, hvor det er muligt at skifte mellem den

>Læs mere
Indkøb af nye el-lokomotiver
Vectron-Lok in der Slowakei zugelassen / Vectron locomotive receives authorization for Slovakia

Atkins assisterer DSB i købet af en række nye eldrevne lokomotiver, som skal sikre en mere driftssikker og miljørigtig banetrafik. Atkins og partnere står for planlægning, kravspecifikation, udbud, indkøb, test

>Læs mere
ERTMS på det danske banenet
01_Jernbane_20160816

I disse år arbejder Banedanmark for at udskifte samtlige signalanlæg på de danske fjernbanestrækninger og den københavnske S-bane. De forældede anlæg erstattes af det moderne fælleseuropæiske signalanlæg ERTMS (European Rail

>Læs mere
Bergen Bybane, etape 2
BergenBybane_01_20160812

Bergen Bybane er Nordeuropas første nybyggede letbane i 50 år. Den er etableret af Bybanen AS (Hordaland Fylkes-kommune) og er delvist finansieret af biltrafikken, idet der er etableret en trængselsring

>Læs mere
Vi bruger cookies på vores hjemmeside for at forbedre siden og din brugeroplevelse. EU's regler om brug af cookies forpligter os til at bede om dit samtykke til at gemme dine informationer om dit besøg på siden. Vil du acceptere dette? Ok